TAKUU
Takuuaika on 24 kuukautta, ellei muuta ole sovittu. Takuuaika alkaa siitä päivästä, jona tilaaja on hyväksynyt ja vastaanottanut tuotteen.
Takuu kattaa kaikki takuuaikana tuotteessa ilmenevät materiaali- ja valmistusvirheet pois lukien viat, jotka johtuvat käyttöohjeiden vastaisesta tai muusta virheellisestä tuotteen käytöstä tai muusta tuotteen käyttöön vaikuttavasta ulkoisesta tekijästä.
Kavika HealthCare Oy pyrkii viipymättä korjaamaan takuuaikana ilmenevät virheet tai toimittamaan uuden tuotteen virheellisen tilalle. Jos takuuaikana tuotteissa ilmenee virhe ja on perusteltua syytä olettaa, että sama virhe tulee esiintymään muissakin tuotteissa, Kavika HealthCare Oy tulee korjaamaan tämän virheen kaikista toimitetuista ja toimitettavista tavaroista.
Tilaajan on toimitettava tuote takuukorjausta varten osoittamaamme paikkaan Suomessa. Kavika HealthCare Oy vastaa takuu-korjaukseen liittyvistä kustannuksista sekä tavaran takuukorjaukseen toimittamisesta ja palauttamisesta aiheutuvista kuluista. Tarkemmat tiedot takuukorjaukseen toimittamisesta löytyy asiakaspalautukset -osiosta.
ASIAKASPALAUTUKSET
- Erikoistilauksesta valmistettuja tuotteita emme ota palautuksena vastaan. Varastotuotteen palautuksesta on aina erikseen sovittava Kavika HealthCaren myynnin kanssa.
- Mikäli kyseessä on virheellinen toimitus, on myös siinä tapauksessa sovittava palautuksesta Kavika HealthCaren myynnin kanssa. Palautuksesta sovittaessa asiakkaalle annetaan palautusnumero, jonka perusteella palautettu tuote hyvitetään.
- Ilman palautusnumeroa palautettua tavaraa ei hyvitetä.
- Tukkuliikkeistä tilatuista palautettavista varastotuotteista on sovittava tukkuliikkeen myyjän kanssa.
- Tuote on palautettava kohtuullisen ajan kuluessa; kuitenkin viimeistään kahden kuukauden kuluessa toimituspäivästä. Virheellisesti toimitetun tuotteen tapauksessa on asiakaspalautuksesta oltava yhteydessä Kavika HealthCaren myyntiin viipymättä.
- Hyväksytystä palautuksesta hyvitetään ostajalle enintään 70 % kauppahinnasta, mikäli kyseessä ei ole Kavika HealthCaren tekemä toimitusvirhe.
- Voidaksemme ottaa tuotteen vastaan ja hyvittää sen, palautettava tuote tulee olla tehdaskunnossa ja myyntikuntoinen. Palautuksesta sovittaessa asiakkaalle annetaan palautusnumero, jonka perusteella palautetusta tuotteesta voidaan hyvitys tehdä tukkuliikkeelle.
- Palautusrahdin maksaa tuotteen palauttaja, tuote palautetaan aina Kavika HealthCaren tehtaalle.
- Toimitusvirheestä johtuneesta Kavika HealthCaren edustajan kanssa erikseen sovittavasta palautuksesta annetaan asiakkaalle erilliset palautusohjeet, joista selviää palautusnumero, rahdinkuljettaja, rahtisopimuksen numero ja toimitusosoite.
- Palautusnumeroa varten, on kaikkien toimituksien osalta etukäteen selvitettävä asiakkaan tilausnumero, tilausvahvistuksen numero tai Kavika HealthCaren laskun numero voidaksemme kohdistaa palautustilauksen alkuperäiseen tilaukseen.
- Postiennakolla/jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia ei lunasteta.
YLIVOIMAINEN ESTE
Kavika HealthCare ei ole velvollinen täyttämään toimitussopimusta mikäli:
- toimitussopimuksen täyttämisen estää tai tekee kohtuuttoman vaikeaksi luonnonmullistus, yleinen liikenteen tai energiajakelun keskeytyminen, teleliikenteen keskeytyminen, tulipalo, työselkkaus tai muu merkittävä syy (force majeure);
- toimitussopimusta ei voida täyttää sellaisen kolmannen osapuolen toiminnasta johtuen, joka ei ole myyjän vaikutusvallan piirissä;
- toimitussopimuksen täyttämisen viivästyminen johtuu ostajan vastuulla olevasta syystä;
- toimitussopimuksen täyttämisen viivästyminen johtuu sovitusta toimitussopimuksen sisällön muuttumisesta;
- toimitussopimuksen täyttäminen edellyttäisi uhrauksia, jotka ovat kohtuuttomia verrattuna tilauksen kokonaisarvoon; tai
- on olemassa este jota myyjä ei voi voittaa.
ERIMIELISYYDET
Toimitussopimuksesta mahdollisesti aiheutuneet erimielisyydet tulisi ensisijaisesti ratkaista osapuolten kesken neuvottelemalla. Mikäli ratkaisua ei neuvottelemalla synny, ratkaistaan riitaisuudet Päijät-Hämeen käräjäoikeudessa.